سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بازم مثل همیشه؟! - ****رو کن به سوی آسمان****

   

دوستای عزیزم سلام
اول باید بخاطر تاخیرم و جواب ندادن نظرات بگم که یه سفر طولانی داشتم و وقت نشد(البته اگر برای کسی مهم باشه!!!)
اما تو این پست میخوام درباره ماه رمضون بگم اگرچه شاید به نظر خیلیا یه موضوع تکراری باشه اما واقعا مهمه...
اگه خوب به خودمون نگاه کنیم و کلاه(!) خودمون رو قاضی کنیم میبینیم که جز اون دسته از آدمهایی هسترمضان، ماه نزول قرآنیم که انصافا تو هدر دادن وقت و علافی رکورد داریم!!!
اما یه وقتایی این وقت تلفی و بی برنامگی خیلی حاد میشه و در زمانی که هر ثانیه‏اش از طلا هم باارزش تره ما در خواب هفت پادشاه(؟!)یم!!
ماه رجب، شعبان و رمضان از جمله اون وقتاست که خیلی از ما مسلمونا(بالاخصصصصص خودم!!!) فقط گرسنگی(و احتمالا تشنگی!!) میکشیم و هر شب یک کیلو زولبیا و بامیا تو این شکم لامذهب میریزیم و خلاص!!!، هرچند به نظر خودمون خیلی آدمهای معنوی‏ای هستیم!!!
یه دسته دیگه از آدمها (که البته از دسته اول کمی بهترترن!!) علاوه بر گرسنگی کشیدن و زولبیا خوردن،  قرآن (و یا احتمالا مفاتیح و صحیفه سجادیه!!) رو هم بصورت انشاهای کلاس اول(مگه کلاس اول انشا داشتیم؟!!) میگیرن و میخونن اما دریغ از یک کلمه معنی!
دسته آخر هم کسایین که واقعا به خدا نزدیک میشن و کاراشون به فیلم دیدن و تناول تنقلات و ...محدود نمیشن.
تصمیم گرفتی جز کدوم دسته باشی؟ اینم میخوای مثل سالهای قبل از دست بدی یا واقعا استفاده کنی و آدم بشی؟ میخوای قرآنو مثل کتاب داستان بخونی یا ده آیش رو بخونی و واقعا بفهمی و عمل کنی؟
کاری ندارم که رجب وشعبانت رو چطور گذروندی اما رمضان چیز دیگس...
باید بساط عبادت پهن بشه...
لابد شنیدی این حدیث رو که میگه خداوند دست و پای شیطون رو تو ماه رمضون میبنده، حالا تو این یه ماه وقت داری تا وجود خودتو محک بزنی؟ ببین عیب واقعا از کجاست؟ شیطون که نیست لااقل از پس نفس خودت میتونی بربیای؟
مطمئن باش کسی با فیلمهای تلویزیون به جایی نرسیده!! ماشالا صدا وسیما که سنگ تموم میذاره و بعد از افطار بساط عبادت و تقرب رو برمیداره و از پنج شبکه پنج سریال(که در بهترین حالت سه تاشون در حد تیم ملی بی مصرفن!!!) پخش میکنه البته بین هر فیلمی با فیلم بعدی حدود سه دقیقه تایم اوت میده تا وقت کنی چایی و زولبیا و میوه بخوری و این تصمیم کارشناسانه هم خودش بسیار جای تشویق داره!!!
حلا هم میل با خودته، میتونه از هر ثانیه این ماه استفاده کنی یا میتونی همش رو به دلقک بازی و فیلم دیدن بگذرونی!...کدومش؟
میتونی اگه نمازهات اول وقت نیست تو این ماه سروقت بخونی، اگه مسجد نمیری تو این ماه بری، اگه تو جمع دوستات خیلی دهنت به غیبت باز میشه خودتو اصلاح کنی، اگه بیش از حد شوخی میکنی، اگه دروغ میگی، اگه تو اینترنت چشمت روی خیلی از چیزها نمیبندی و هزار مورد دیگه، هیچ وقتی بهتر از ماه مبارک پیدا نمیکنی و نخواهی کرد...
اما مطمئن باش که 
                          رمضان آسمانی است، پس آسمانی شو...



به قلم » ارمیاجون » ساعت 3:36 عصر روز جمعه 87 شهریور 8

   1   2      >